Profil
Vi tror på att alla elever ska lyckas och få goda möjligheter för framtiden. Vi ser att ett varierat lärande stärker våra elever. Med varierat lärande menar vi att vi arbetar både digitalt och analogt. Alla elever får en egen digital enhet när de börjar hos oss. Vi arbetar med såväl fysiska läromedel som digitala. Samtidigt ser vi vinsten av att vara ute i skog och mark och lägger därför mycket tid till utepedagogik framför allt med våra yngre elever. Det betyder att man på lågstadiet har en skogsdag i veckan där man oftast äter sin lunch ute i skogen. Skolan står för den maten och antingen är det utflyktsmat som skickas med eller så lagar pedagogerna lunchen tillsammans med eleverna ute i skogen över öppen eld. När vi delar upp våra elever på det sättet så får fritidspersonalen möjlighet att arbeta med målen ur fritidshemmets kapitel i läroplanen samtidigt som läraren i klassrummet får tillfälle att ha undervisning med en mindre grupp elever. Vi ser att detta skapar kvalitet och goda resultat hos våra elever.
Skolan har ett elevhälsoteam där speciallärare, specialpedagog, kurator, psykolog, socialpedagog, skolsköterska, studie och yrkesvägledare, skolhund samt rektorer ingår. Elevhälsoteamet arbetar förebyggande och säkerställer att våra elever som har behov får det stöd de behöver.
Skolhund
Sedan hösten 2025 har skolan en skolhund som arbetar tillsammans med en av våra speciallärare. Skolhunden finns med i arbetet och arbetar både på grupp och individnivå.

Skolmaten
Skolan har ett eget kök där alla kolhydrater, sallad och mellanmål tillagas. Vi får mat från Matgården som vi färdigställer i vårt kök.